معرفی کتاب

معرفی کتاب

عامل جذب

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که چطور شد که این کتاب را برای ترجمه انتخاب کردید؟

سید داود غفوری هستم ، روانشناس و مشاوره خانواده . طی سال های فعالیتم در این حوزه با آدم‌های مختلفی با جنسیت و سنین متفاوت از فرهنگ‌های مختلف کار کرده‌ام . در طی جلسات روان‌درمانی و کارگاه های آموزشی و شنیدن داستان زندگی افراد به عنوان درمانگر ، شاهد اشک ها و لبخندها، خواسته‌ها و آرزوها و فراز و نشیب‌های‌شان در مسیر زندگی بوده‌ام و به این نتیجه کلی رسیدم که خیلی از این افراد به دنبال بالا بردن سطح کیفیت زندگی‌شان در هر جنبه اعم از روابط ، سلامتی و به ویژه توانگری مالی هستند. اما در چگونگی رسیدن به آن ها سردرگم می‌باشند چون به واقع اصول موفقیت در تمام حوزه‌های زندگی را در هیچ کلاس مدرسه و دانشگاهی نمی‌آموزند.

در نتیجه براساس نیاز سنجی انجام شده، کتاب عامل جذب اثر دکتر جو ویتالی از مدرسین فیلم راز را انتخاب کردم‌، کسی که به صورت خودانگیخته از بی خانمانی به ثروتمندی رسیده است پس جزو شایسته افرادیست که می تواند راه درست موفقیت در زندگی را نشان دهد. وی با نثری روان به توضیح تکنیک های مختلف می پردازد و با هر صفحه با شما همراه می‌شود تا به سوالات و نقاط ابهام ذهن‌تان پاسخ دهد.

محتوای کتاب «عامل جذب» چیست که باعث شد شما آن را ترجمه کنید؟

در زندگی هر فردی یک مسیر سخت و صعب‌العبور و یک مسیر راحت و سهل‌الوصول وجود دارد. کتاب عامل جذب راهی را به شما نشان می‌دهد که مسیر زندگی تان را خیلی راحت طی کنید . جو ویتالی کاری را که می تواند خیلی پیچیده و سنگین باشد، به صورت پنج گام ساده ارائه داده است. این کتاب روشی جدید به شما معرفی می کند تا با آن کسب و کارتان را به راحتی و بدون تقلا رونق دهید، عشق‌تان را پیدا کنید، سلامتی خود را بهبود  دهید، پول بیشتری جذب کنید و هرچیزی که فکرش را می‌کنید، به‌دست آورید. در این کتاب داستان کسانی آورده شده که با این روش صاحب اتومبیل و خانه شدند، سرطانشان بهبود یافت، روابط جدید و خوبی ایجاد کردند و پول بیشتری را جذب کردند. در یک جمله «کتاب عامل جذب، کلید فراوانی بی پایان است» .

آیا با کسانی که این متن را می خوانند صحبتی دارید؟

به عنوان شخصی که موضوع قانون جذب را در کارگاه‌هایم به طور علمی شرح داده و تدریس می‌کنم باید به شما بگویم : متاسفانه شبهات و باورهای غلطی به دلیل علم ناکافی از این قانون وجود دارد که باعث می شود افراد به سادگی از این مفهوم قدرتمند هستی گذر کنند و در چالش‌های زندگی‌شان سردرگم شوند . به شما توصیه می‌کنم اگر با این مفهوم آشنا هستید هر آنچه را که می‌دانید کنار بگذارید و باری دیگر به خودتان فرصت دهید تا با یکی از قدرتمندترین قانون‌های کائنات و فرمول معجزه‌گر درون این کتاب‌، زندگی‌تان را سرو سامان دهید و اگر با این قانون آشنایی ندارید پس شما را دعوت می کنم تا با هر صفحه از این کتاب با آگاهی‌هایی فراتر از قانون جذب روبه‌رو شوید و زندگی خود را سرشار از موفقیت سازید .

فراوانی‌، همین حالا

لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید چه شد که این کتاب را برای ترجمه انتخاب کردید ؟  

  لیلا محقق هستم مترجم . البته تحصیلاتم در دو رشته صدابرداری و مترجمی زبان انگلیسی بوده و سال‌هاست که در هر دو زمینه  در تلویزیون مشغول به کار هستم اما از آنجا که به مباحث خودشناسی و رشد فردی علاقه خاصی دارم و همیشه مطالب و سخنرانی‌های مربوط به این زمینه را دنبال می‌کنم ، وقتی با آموزه‌ها و شخصیت  نویسنده این کتاب خانم لیسا نیکولز که یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز و یکی از    پرطرفدارترین سخنرانان انگیزشی و موفقیت فردی است ،آشنا شدم ،خیلی تحت تاثیر زندگی و تفکراتش قرار گرفتم.  او یکی  از  مدرسینی است که در  فیلم راز حضور داشته و همین‌طور نویسنده مشترک دو کتاب از سری کتاب‌های سوپ جوجه برای روح  ، به‌همراه جک کنفیلد است. زندگی خودش هم  نمونه بارز مطالبی است که در کتاب‌هاش بیان کرده و آموزش می‌دهد. برای نمونه ، موفق شده از شرایط گرفتن کمک‌های دولتی برای گذران زندگی خود و فرزند کوچکش  به شرایطی برسد که هم اکنون یکی از دو زن  امریکایی سیاه‌پوست است که در وال استریت شرکت سهامی عام چندین  میلیون دلاری دارد . نمونه دیگر اینکه  توانسته با ورزش و تغذیه  سالم  از افزایش وزن بسیار  زیاد ، به وزن و وضعیت جسمی ایده ال برسد. در واقع احساس می‌کردم  به راحتی می‌توانم به  افکار و گفتارش اعتماد کنم ، چرا که  نه تنها خودش به  آنچه آموزش می دهد عمل می‌کند، بلکه آموزه‌هایش، همان نتیجه مثبتی را ایجاد می نماید که او ادعا می کند.  هر چه بیشتر به سمینارها و   مصاحبه هایش گوش می‌کردم ،بیشتر افسوس می خوردم که چرا ترجمه فارسی از اینها وجود ندارد تا علاقمندان فارسی زبان هم بتوانند بهره ببرند . بنابراین تصمیم گرفتم آخرین کتابش که مدت‌ها در صدر پرفروش‌ترین‌ها بود را ترجمه کنم و برای  نخستین بار این کتاب و به‌ویژه این نویسنده را به علاقمندان  این حیطه  معرفی کنم  . 

 خوشحالم که این کتاب به لطف انتشارات خوب بهارسبز ، به بازار کتاب ما اضافه شده است .

مضمون کتاب “ فراوانی ، همین حالا “ چیست که انقدر شما را به‌خود جذب کرد ؟ 

این کتاب  پیش از هر چیز از خواننده می‌خواهد که تعریف دوباره درستی از فراوانی‌، برای خود داشته باشد . بعد، با تمرکز روی ۴ زمینه زندگی  ( درون یا کل وجودمان، روابط، کسب و کار ، میراث یا سرمایه‌گذاری برای آینده ) رموزش برای‌ خلق زندگی ایده ال دلخواه را بیان می کند و راهکارهای عملی گام به‌گام  و مرحله به مرحله رسیدن به فراوانی را  توضیح می دهد.  این کتاب تلاش می کند خواننده را قانع کند که پیروزهای بزرگ  با پیروزی‌های کوچک و نتایج چشمگیر با نتایج کوچک‌ دست‌یافتنی است.ضمنا بیان می‌کند که ما  در دنیایی سرشار از فراوانی زندگی می کنیم و کمبود یا فراوانی در زندگی هر کدام از ما،  بیشتر یک وضعیت ذهنی است  که بعدا  در شرایط بیرونی زندگی نمود خارجی پیدا می‌کند.  یکی از امتیازات این کتاب این است که  به نوعی دست خواننده را می گیرد و کمکش

می کند تا طرح‌واره ها یا بلوپرینت‌های ذهنی خود را شناسایی کند و آن‌هایی را  که با وضعیت فراوانی و زندگی دلخواهش هم‌خوانی ندارد تغییر دهد . به عبارت دیگر سعی دارد، بطور ریشه ای و  اساسی  موانع سر راه فراوانی را رفع کند . بعلاوه همان‌گونه که عنوان کتاب نشان می‌دهد ،نویسنده  تاکید می کند که فراوانی ، حقی است که همه ما از بدو تولد دارا هستیم و چیزی نیست که موکول به آینده باشد ، بلکه همین لحظه و همین حالا  با  آگاهی و عمل به راهکارهای ارائه شده در کتاب،  در دسترس ماست . 

صحبت خاصی با  خوانندگان این مصاحبه دارید ؟ 

نکته ای که می خواهم بگویم این است که اگر جزء علاقمندان این حوزه هستید و کتاب‌های زیادی در این زمینه خوانده اید،از اضافه کردن این کتاب تاثیرگذار به آرشیو کتابخانه‌تان و خواندن آن پشیمان نخواهید شد. مطمئن هستم که می پسندید و برایتان کارآمد خواهد    بود . اگر هم از دسته افرادی هستید که کتاب‌ها و مقالات زیادی در این حوزه نخوانده‌اید ، لطفا و حتما خواندن این کتاب را از دست ندهید ، چون نویسنده نه تنها بطور جامع و کامل مباحث مختلف رشد فردی و راه‌های رسیدن به فراوانی مالی و معنوی را یک‌جا و به زبان ساده و قابل فهم بیان    می‌کند ، بلکه با اوردن مثال‌ها و داستان‌های واقعی  از زندگی خود و دیگران‌، حس هم ذات پنداری را در خواننده ایجاد کرده و به درک بیشتر مطالب و اثبات نتایج آن‌ها در زندگی افراد معمولی  کمک می کند . امید که این کتاب برای همه خوانندگان  کمک کننده و راهگشا باشد   .

لیلا محقق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!