کیفیت مسابقه ای است که پایان ندارد و این آرمان ماست ( برادران نوربخش ، دامداران )

برند-دامداران-برادران-نورخش

برادران نوربخش ، برند دامداران

برادران جعفری دهکــردی را باید جزو کارآفرینانی دانست که کار خود را از پایه شروع کردند و پله پله راه پیشرفت را ادامه دادند تا اینکه دامداران یکی از برندهای اصلی صنایع لبنی کشور را تأسیس کردند. آنها کار خود را با تولید محصوالت لبنی در بهار ســال ۱۳۶۳ و با یک واحد صنفی بسیار کوچک لبنی و کارگاه خصوصی در خیابان جردن شــروع کردند و محصولاتشان) انواع ماستهای گاوی و گوسفندی، شیر، دوغ، قرهقروت، بستنی سنتی کشک، کره، سرشیر و پنیر) را در بسته بندیهای نایلونی و ظرفهای پلاستیکی یک بار مصرف عرضه میکردند. استقبال از محصوالتشــان در حدی بود که بسیاری از تولیدات روزانه آنها تا قبل از ظهر تمام میشد و همین موضوع بود که آنها را به گسترش مجموعه تشویق کرد و اینگونه شد که بعد از چند سال دامپروری در ملارد تأسیس کردند تا شیر مورد نیاز خود را تأمین کنند.

برادران نوربخش نگاه بســیار امیدوارانهای به آینده و توســعه مجموعه خود داشتند و از همین رو در آبان سال ۱۳۷۳ یعنی ۱۰ سال بعد از تأسیس واحد صنفی خود کارخانه کوچکی تحت عنوان شرکت فرآوردههای لبنی تین (دامداران) را در روستای هفت جوی شهرقدس تأسیس کردند و در طول ۲۵ سال گذشته آن را توسعه دادند و هم اکنون به یک هلدینگ صنعتی با ۴ مجموعه بدل شده است. گروه صنعتی دامداران مجموعهای مستقل در تهیه شیرخام، تولید ظروف، تولید انواع فرآوردههای لبنی پاستوریزه و استریل و پخش و فروش اســت. شرکتهای میامی، سحر، جهان صالح نیزشرکتهای گروه دامداران هستند.

 این کارخانه در حال حاضر علاوه بر تولید انواع فرآوردههای لبنی (شــیر، ماست، پنیر، خامه و…) با برند دامداران کارخانه تولید ظروف مناسب برای بسته بندی مواد لبنی هم دارد. همچنین بــرادران نوربخش جعفری بنیانگذار یک شــرکت دامپروری با نام «جهان صالح» هســتند؛ واحدی که برای تأمین شیر مورد نیاز کارخانه دامداران و تکمیل زنجیره تولید این مجموعه راه اندازی شد. مجموعه دامپروری جهان صالح در سال ۱۳۶۵ شکل گرفت و هم اکنون ۸۰۰۰ رأس دام مولد از نژادهای هولشــتاین و جرسی دارد که در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته شده است. این مجموعه دامپروری در منطقــه صالح آباد ملارد قرار گرفته و روزانه بیش از ۱۳۰ تن شیر تولید میکند؛

 البته برادران نوربخش امیدوار هســتند این میزان را در آینده نزدیک به ۲۰۰ تن در روز برسانند. همچنین یکی از شرکتهای مهم زیرمجموعه دامداران شرکت میامی است که در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد و تولیدکننده انواع نوشیدنیها و آب آشامیدنی در بسته بندیهای مختلف است. این کارخانه در شهرک صنعتی چمستان (استان مازندران) مستقر و مشغول فعالیت است. شرکت فراوردههای لبنی و پروتئینی سحر از دیگر کارخانه های صنعتی این مجموعه اســت که در اســتان قزوین واقع شــده و محصولات متنــوع مانند پنیر، شــیر و خامه هــای فرادما را در بسته بندیهای مختلف ارائه میکند. این شرکت با استانداردهای بین المللی محصولاتی را برای شرکتهای لبنی معتبر اروپایی تولید میکند.

افتخارات

برند دامداران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شــناخته شد. همچنین این گروه صنعتی در ســال ۱۳۹۷ جزو ۱۵ صادرکننده نمونه اســتان تهران بود که از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران برگزیده شد. دریافت گواهینامه استانی حمایت از مصرف کنندگان در ســال ۱۳۹۶ و انتخاب شرکت به عنوان واحد نمونه استاندارد در سال ۱۳۹۷-۱۳۹۸ جزو افتخارات شرکت دامداران است.

در گروه صنعتی دامداران هم اکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. این مجموعه بیش از ۵ درصد سهم تولید کل محصوالت لبنی کشور را در اختیار دارد. برادران نوربخش اعلام کرده اند: »چشم انداز ما در مجموعه دامداران همواره و همیشه تأمین و تضمین محصولات سالم و با کیفیت پایدار است. کیفیت مسابقه ای است که پایان ندارد و این آرمان ماست.«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!