مروری بر گزارش جامع دیجی کالا در سال ۹۸

دیجی کالا

۱۴سال پیش بود که برادارن محمدی استارت تشکیل دیجی کالا را زدند. امروز بیش از ۱۴ سال از عمر بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران می‌گذرد و تقریبا همه با نام « دیجی کالا« آشنا هستند. دیجی کالا پس از سال‌ها فعالیت گزارشی جامع از ابعاد مختلف کسب و کار خود در  سال ۹۸ را منتشر کرد. این گزارش، گزیده‌ای از آمارهای همه بخش‌های گروه دیجی‌کالا است . آمارهایی که بزرگ‌ترین بازیگر حوزه تجارت الکترونیکی ایران منتشر کرده، می‌تواند چشم‌اندازی از وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران ایجاد کند.در ادامه گزیده ای از این آمار ها را مرور می کنیم.

این فروشگاه در هر روز از طریق سایت و اپلیکیشن میزبان ۵.۴ میلیون بازدید است و در هر روز ۱۲ هزار مشتری جدید دارد. به شکل روزانه ۳۱۵۴ کالا به دیجی‌کالا اضافه می‌شوند و ۳۰۰ هزار کالا سفارش داده می‌شود. از سوی دیگر مبلغ متوسط هر سفارش نیز ۴۹۶ هزار تومان ذکر شده است.

از سوی دیگر، دیجی‌کالا در جدیدترین گزارش خود اذعان دارد که تنها ۲ درصد از بازار خرده فروشی در ایران، آنلاین است. 

دیجی کالا

کل زمان سپری شده کاربران در دیجی‌کالا

ساختن دیوار بزرگ چین حدود ۲۰۰ سال طول کشید. اگر می‌توانستیم زمانی که کاربران در سال ۹۸ در دیجی‌‌کالا سپری کردند را صرف ساخت دیوار چین کنیم ۱۱۲ دیوار چین داشتیم.

دیجی کالا

دیجی‌کالا؛ خانه کسب‌وکارهای ایرانی

مارکت‌پِلیس یا بازارگاه (Marketplace) بستری است که امکان خرید مشتریان را از چند هزار تامین‌کننده متفاوت ایجاد می‌کند. در مارکت‌پِلیس دیجی‌کالا بیش‌از ۶۰ هزار فروشنده برای عرضه محصولات خود گرد هم آمده‌اند و با یکدیگر رقابت می‌کنند و خریداران می‌توانند با بررسی محصولات آن‌ها آنچه نیاز دارند را تهیه کنند. در دیجی‌کالا فروشنده می‌تواند کالاهای خود را به بازار ۸۰ میلیون نفری کشور عرضه کند و محصولات خود را در معرض دید میلیون‌ها مشتری قرار دهد و مشتری نیز به طیف وسیعی از محصولات و قیمت‌های رقابتی دسترسی دارد و سبد خرید خود را با سهولت بیشتر و به اصطلاح با دست بازتری تکمیل می‌کند.
دیجی‌کالا با توسعه پلتفرم مارکت‌پِلیس خود برای خدمت‌رسانی به فروشندگان باعث شد که بسیاری از تامین کنندگان و تولیدکنندگان، بدون دغدغه‌های فنی و زیرساختی، کالاهای خود را عرضه کنند و به این ترتیب به پایگاه کاربران دیجی‌کالا و شبکه گسترده و ملی توزیع دیجی‌کالا دسترسی داشته باشند.
دیجی‌کالا برندی ملّی است و حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. پلتفرم مارکت‌پِلیس دیجی‌کالا تولیدکننده، صنعتگر، هنرمند و کسب‌وکار ایرانی را مستقیما به بازاری به وسعت سراسر ایران متصل می‌کند و تمامی سرویس‌های لجستیکی، انبارداری، پرداخت، بسته‌بندی، بازاریابی، تولید محتوا، بینش بازار و خدمات پس از فروش را به آن‌ها ارایه می‌دهد. تولیدکننده ایرانی در دیجی‌کالا دغدغه‌ای جز تولید نخواهد داشت. در حال حاضر ۶۱ هزار کسب‌وکار ایرانی در دیجی‌کالا مشغول به فعالیت هستند.

طول سفارش‌های ۹۸ چقدر بود؟

اگر می‌توانستیم كل جعبه‌های سفارش‌ها در سال ۱۳۹۸ را درون زمین بكاریم طول آن به حدود ۱۲ هزار كیلومتر می رسید. تقریبا به اندازه قطر کره زمین.

دیجی کالا

کاربران دیجی‌کالا در جستجوی چه کالاهایی هستند؟

جستجو در دیجی کالا یکی از اولین کارهایی است که کاربران اینترنت در ایران پیش از خرید آنلاین یا آفلاین انجام می‌دهند. مطالعه جستجوهای کاربران در دیجی‌کالا می‌تواند نشان دهنده بخش قابل توجهی از نیازهای چنین کاربرانی باشد. در سال ۹۸ کاربران دیجی‌کالا بیشتر در جستجوی موبایل، هدفون و کنسول بازی بوده‌اند.

دیجی کالا

کدام کالاها محبوب مشتریان دیجی‌کالا هستند؟

دیجی کالا

مشتریان، مشتاقِ موجود‌شدن دوباره‌ کدام کالاها هستند؟

دیجی کالا

پر جستجو ترین برند های ایرانی و خارجی در دیجی کالا سال ۹۸

دیجی کالا

ترکم مشتریان دیجی کالا در کدام استان ها بیشتر است؟

گران ترین سفارش دیجی کالا

یکی از مشتریان دیجی کالا در سال ۹۸ با خرید ۱۷۷ عدد ماشین اصلاح صورت رکورد گران ترین سفارش رو به مبلغ ۲۴۴ میلیون تومان ثبت کرده است.

دیجی کالا

از طریق لینک زیر می توانید گزارش جامع دیجی کالا در سال ۹۸ را دانلود نمایید:

گزارش جامع دیجی کالا در سال ۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!