سروبان؛بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی

سروبان

استارتاپ سروبان کشاورز را به بازار متصل می‌کند و به او قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد که محصولش را به چه کسی و با چه قیمتی بفروشد.
کسب‌وکارهایی که در این دسته فعال هستند، غالباً بستری‌هایی برای انتشار آگهی فروش ایجاد کرده‌اند و هنوز هم فرصت‌های جذابی برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید در این حوزه وجود دارد. سروبان خدمات بازاریابی و بازارسازی نیز ارائه می‌دهد که در ادامه، داستان آن را از زبان خودشان می‌شنویم:

سروبان چگونه شروع شد؟

قصۀ ما از اونجا شروع میشه که توی یکسری اتفاقات پشت سر هم، که تجربۀ ایجاد پروژه‌های مختلف در سطح ملی و سازمانی داشتیم، توی دنیای کشاورزی افتادیم. بعد از کلی بررسی و اینور و اونور زدن، دیدیم حوزۀ کشاورزی رو تقریباً هیچ کسی جدی نگرفته و همه ساده از کنارش گذشتن و کلی مشکل و مسئله برای حل کردن داره و از اونجایی که سرمون درد میکنه واسۀ حل کردن مشکلات، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش‌های حوزۀ کشاورزی که بحث بازار بود رو انتخاب کردیم و ماجراجویی رو در دنیای کشاورزی آغاز کردیم.
از اول که شروع کردیم خیلی‌ها توی این حوزه که اصرار و عادت به مدل سنتی داشتن، به‌جای گوش‌کردن به راه حل ما، اصرار داشتند که بگن «شما نمی‌تونید!» جواب ما هم همیشه این بوده:
«اگر دولتی‌ها نمی‌تونند، قدیمی‌های کشاورزی هم نمی‌تونند، پس کی قراره بتونه؟! این کار توی خیلی از کشورهای دنیا که وضعیتشون از ما بدتره، شده، پس ما هم می‌تونیم. قدم اول اینه که بخوایم بشه.»
توی این راه از اونجایی که به‌خاطر ناملایمتی‌های خودی‌ها و اذیت‌های دیگران، خسته و کلافه بودیم، یه اتفاق خوب برامون رقم خورد؛ با گروهی که جهادگر و تلاشگر بودند (هلدینگ تلاشگران اقتصاد پایدار)، پیوند خوردیم که اونا هم مثل ما از مشکلاتی که در صنعت کشاورزی دیده و لمس کرده بودند، چندین سال آزرده خاطر شده بودند.

ثروت آفرینی

سروبان چه کاری انجام میده؟

کاری که تو سروبان می‌کنیم اینه که برای یه محصول کشاورزی خدمات بازاریابی، بازارسازی و بازاررسانی انجام می‌دیم به زبون ساده‌تر برای محصول، خریدارهایی که دنبالش می‌گردند و قبلاً با چند دست واسطه می‌خریدند، پیدا می‌کنیم و محصول رو مستقیم از مزرعه بهشون می‌رسونیم. بعد برای یکسری از محصولات هم سعی می‌کنیم بازارهایی که قبلاً وجود نداشته ایجاد کنیم و با کوتاه کردن مسیر و کم کردن چند واسطه گردی، تأمین کننده‌ها و کشاورزها رو به بازار متصل کنیم
حالا بعد این همه ماجرا و تلاش بی وقفه و شبانه روزی تیمی، به جایی رسیدیم که در ۴۳۰ روستا، بیش از ۲۰۰ نوع محصول، بیش از ۵۰۰۰ کشاورز از سراسر کشور در سامانه سروبان محصول خودشون رو عرضه می‌کنند و بیش از ۱۰۰۰ خریدار در سروبان محصول پیدا می‌کنند و می‌خرند.
نام سرو رو از اونجایی که درختی از نماد ایران باستان و با شهرت ایستادگی است.انتخاب کردیم و خودمون رو نگهبان آزادگی می‌دونیم.
هنوز برای اینکه بگیم موفق شدیم خیلی زوده، ولی تو مسیری هستیم که از خیلی جهات جلوییم و در حال رشد و امیدوار…
همچنان داریم بازارهای مختلف رو مستقیم به مزرعه وصل می‌کنیم تا شاید صنعت کشاورزی رو سودده تر کنیم.

سروبان در راستای چه خدماتی قدم بر می‌دارد؟

ما در سروبان با نگاه دقیق به ظرفیت‌های کشاورزی کشور، بر این باوریم که می‌توانیم ریسک‌های تولید در صنعت کشاورزی را با برقراری ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان کاهش داده و کشاورزی را برای همه فعالین آن پر سودتر نماییم.

سروبان

معرفی خدمات سروبان

کشاورزان می‌توانند با استفاده از درگاه‌های سامانۀ سروبان (اپلیکیشن، سایت، تلفن، پیامک) اطلاعات و مشخصات محصول خود را ثبت کنند تا سامانه با بازاریابی و بازارسازی خریدارانی که مایل به خرید محصول هستند، آن‌ها را جهت مذاکره و انجام معامله با یکدیگر و به‌صورت مستقیم متصل کند.
همچنین خریداران عمده می‌توانند محصول موردِنیاز خود را با میزان و مشخصات دلخواه، در درگاه‌های سامانه ثبت درخواست نمایند تا سامانۀ سروبان مناسب‌ترین محصولات در تنوع مکانی و قیمتی مختلف را به آن‌ها معرفی نماید. در صورت نیاز، درخواست نمونه از محصول بدهند و در مکان موردِنظر، سفارش خود را دریافت کنند. این خدمت برای خریداران عمده ازجمله بارفروشان، کارخانه‌های صنایع غذایی، کارخانه‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرکنندگان و غیره، مناسب است و دارای مزایای فراوان می‌باشد.

با توجه به گسترده بودن سامانه سروبان در سراسر کشور و دورافتاده‌ترین روستاها، مزیت اصلی این خدمت ایجاد حق انتخاب بیشتر برای کشاورزان و خریداران است.

سروبان چگونه کار می کند؟

تولیدکنندگان و بهره برداران

تولیدکنندگان و بهره‌برداران، محصولات خود را در سامانۀ سروبان ثبت و ارائه می‌کنند.

پلتفرم(بستر) سروبان

سامانۀ پلتفرمی سروبان با ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی، محلی مطمئن و شفاف را برای معاملات بخش کشاورزی به‌وجود می‌آورد.

خریداران و مصرف کنندگان

خریداران عمده و خرد محصولات کشاورزی با ثبت سفارش خود در سامانۀ سروبان، تولیدکنندگان سراسر ایران را مطلع می‌سازند.

جوش دادن معامله

سامانۀ سروبان با خدمات متنوع در حوزۀ تجارت محصولات کشاورزی، تمامی بسترهای لازم برای اتصال مستقیم، مطمئن و شفاف را آماده و اجرایی می‌کند.

سامانۀ توزیع عمدۀ محصولات کشاورزی

سامانۀ سروبان در راستای ایجاد بازارهای جدید و مستقیم برای کشاورزان، خدمت توزیع محصولات کشاورزی مستقیم از مزرعه را برای مصرف‌کنندگان خرد همچون فروشندگان میوه و تره‌بار، رستوران‌ها، قنادی‌ها، عطاری‌ها و غیره، ارائه می‌دهد. خریداران می‌توانند در سامانۀ توزیع عمدۀ سروبان به‌صورت روزانه درخواست محصول با مشخصات مناسب با فروشگاه خود را ارائه کنند و محصول را تا صبح روز بعد (مخصوص فروشندگان میوه و تره‌بار) یا در تاریخ انتخاب شده (مخصوص سایر اصناف) در فروشگاه خود، تحویل بگیرند و تصفیه
حساب نمایند.

روستابان، مرجع کاملی برای کشاورزی

ایران، کشوری با ظرفیت و توانمندی بالا برای کشاورزی است. سروبان با ایجاد خدمت روستابان توانسته این توانمندی‌ها و قابلیتها را برای همه در معرض نمایش قرار دهد.
با استفاده از این خدمت، آشنایی بیشتری نسبت به روستاها و شهرهای ایران پیدا خواهید کرد. این اطلاعات همیشه در حال به‌روز شدن است و مرجع کاملی برای آشنایی با نقاط مختلف ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!