مروری بر گزارش جامع اسنپ در سال ۹۸

اسنپ

اسنپ با انتشار یک گزارش مفصل آمارهایی را از این استارتاپ و شرکت‌های زیرمجموعه خود ارائه داد. اسنپ در حالی سال ۹۸ را به پایان برد که مدل این کسب‌وکار را به سمت یک سوپراپ (اپلیکیشنی همه‌کاره) تغییر داد به‌این‌ترتیب در سال گذشته خدمات سفارش آنلاین غذا، شارژ سیم‌کارت، ارسال بار با وانت، خرید بلیت پرواز، خرید بستۀ اینترنت، خرید بلیت اتوبوس، رزرو هتل خارجی، بازی، رزرو اقامتگاه اقتصادی، درخواست تاکسی خطی، رزرو هتل داخلی و پرداخت قبض به این اپلیکیشن اضافه شد.

۱۵ بار سفر رفت‌وبرگشت به خورشید

در سالی که گذشت، کاربران بیش از ۲۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند. درحقیقت، مردم ایران در سال گذشته درمجموع، به‌اندازه ۲۳ هزار و ۹۶۲ سال از عمرشان را در اسنپ گذراندند؛ عددی که تصور آن‌هم سخت است. یکی دیگر از اعداد شگفت‌انگیز اسنپ مربوط به مسافت طی شده در سفرهای اسنپی است. اگر بخواهیم کیلومتر طی شده با اسنپ را در سال گذشته حساب کنیم، عددی که به دست می‌آید حدوداً برابر با ۱۵ بار سفر رفت‌وبرگشت به خورشید است.

رانندگان و مسافران

تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۲ میلیون نفر راننده در اسنپ مشغول بودند که حدود ۳ درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.
برای ارزیابی کیفیت سفرها بازخوردهای مسافران بهترین ملاک است. میانگین امتیاز کاربران مسافر به سفرهای اسنپی در سال گذشته ۴.۷ از ۵ بود و به‌طور متوسط ۴۳ درصد سفرها امتیازدهی شده‌اند. نکتۀ جالب این‌که رفتار کاربران راننده مهم‌ترین دلیل برای امتیاز مثبت و منفی بوده است.
در حال حاضر اسنپ در ۱۴۴ شهر ایران فعال است و بیشترین سفرهای سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج انجام‌شده است. با پایان سال ۹۸ و در پنجمین سال فعالیت اسنپ بیش از ۳۰ میلیون مسافر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

ثروت آفرینی

نیم‌قرن مکالمه در یک سال

آمارهای پشتیبانی، همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گزارش‌های اسنپ است؛ در سال گذشته درمجموع، ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۲۲ تماس ورودی و خروجی با پشتیبانی برقرارشده و درمجموع، همکاران پشتیبانی اسنپ بیش از ۴۳۴ هزار و ۵۴۷ ساعت با کاربران اسنپ گفت‌وگو کرده‌اند. اگر تصور کنیم که تنها یک نفر در پشتیبانی موظف بود به این تماس‌ها پاسخ دهد، باید حدود ۵۰ سال از عمرش را سپری کند تا به تمام این مکالمات بپردازد؛ بله حدود نیم‌قرن! شاید همین‌جا برایتان سؤال شود که چند نفر در پشتیبانی اسنپ مشغول به کارند؟ پاسخ این سؤال ۴۳۰ نفر است.

بالاترین تعداد تماس در ماه آذر

سال گذشته بیشترین تماس با پشتیبانی اسنپ در آذرماه انجام‌شده است. علت افزایش تماس‌ها در این ماه تا حد زیادی به سهمیه‌بندی بنزین ارتباط داشت. بیشترین تعداد تماس ورودی در تاریخ ششم آذرماه با ۷۵ هزار و ۷۲۲ تماس ثبت‌شده و همچنین بیشترین تعداد تماس پاسخ‌داده‌شده در یک ماه، بازهم مربوط به ماه آذر و تعداد یک‌میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۵۶ تماس بوده است. همچنین ماه تیر، دومین ماه پر تماس برای پشتیبانی اسنپ بود.

بامزه‌ترین تماس سال ۹۸

با این حجم بالای تعداد تماس‌ها طبیعی است که خاطرات خنده‌دار زیادی برای همکاران پشتیبانی باقی مانده باشد؛ تماس‌هایی که هر وقت به آن‌ها فکر می‌کنند ناخودآگاه لبخندی روی لبانشان می‌نشاند. به گفتۀ همکاران پشتبانی بامزه‌ترین تماسی که سال گذشته با اسنپ گرفته‌شده مربوط به یک راننده است که حدود ساعت ۴ بامداد با پشتیبانی تماس می‌گیرد و می‌پرسد: «آخرین ورژن نرم‌افزار اسنپ چند است؟» کارشناس پاسخ می‌دهد: «نسخه ۳.۲.۷» راننده در جواب می‌گوید: «آفرین! می‌بینم که ترکیب را هجومی بستید!»

خدمات باشگاه رانندگان

باشگاه رانندگان اسنپ تلاش می‌کند نیازهای کاربران راننده را در زمینه‌های مختلف شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آن‌ها فراهم آورد. در سالی که گذشت، بیش از ۱۱۰ هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کرده‌اند. در این میان ۷۵ هزار نفر از طرح‌های مربوط به لوازم و قطعات خودرو، تایر و روغن و بیش از ۱۷ هزار نفر هم از خدمات کارواش استفاده کرده‌اند.

اسنپ

سوپراپلیکیشن اسنپ

در سال گذشته اسنپ تبدیل به یک سوپراپلیکیشن شد تا بتواند بخش اعظم نیازهای کاربرانش را به‌طور آنلاین برطرف کند. به‌جز اسنپ‌باکس، تمام سرویس‌های موجود اسنپ در سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شدند؛ مانند سرویس «وانت» که برای جابه‌جایی بارهای سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد و در مدتی کوتاه توانسته است به آمار فروش قابل‌توجهی دست یابد. فروش بلیت قطار، مشاورۀ آنلاین پزشکی و ثبت‌نام در بورس در سال ۹۹ به اسنپ اضافه شده است و شاید تلویزیون اینترنتی گزینۀ بعدی باشد.

شرکت اسنپ از چند نفر تشکیل شده؟

شاید برای شما اسنپ گرفتن به معنای باز کردن اپلیکیشن و ثبت درخواست سفر باشد، اما واقعیت این است که در پشت‌صحنۀ این اپلیکیشن، افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا یک تجربۀ کاربری خوب داشته باشید. از بین هزار و ۵۴۶ نفری که در اسنپ استخدام هستند، بیشترین تعداد نیروها (۶۹ درصد) در بخش عملیات مشغول به کارند و بعدازآن، گروه فنی با ۱۶ درصد سردمدار است. ۳۳ درصد از نیروهای اسنپ را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. درمجموع، ۷۶ درصد از نیروهای اسنپ در شهر تهران و مابقی در سایر شهرهای کشور مشغول به فعالیت هستند.

شبی که رکورد زده شد

سرویس سفارش غذا یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اسنپ است. تعداد کاربران این سرویس با ۱۱۳ درصد رشد در سال ۹۸، به ۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۲۰ نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد سفارش‌های کاربران از این سرویس هم در سال گذشته ۱۳۴ درصد رشد داشته است. در تاریخ ۲۸ آذر سال ۹۸ با حدود ۱۱۹ هزار سفارش در اسنپ‌فود، رکورد ثبت سفارش زده شد. در حقیقت ۲۸ آذر پنج‌شنبه‌ای است که ۲ روز بعدازآن مصادف با شب یلداست. بنابراین، می‌شود حدس زد که بسیاری از کاربران در این روز با اسنپ‌فود به استقبال یلدا رفته‌اند.

محبوب‌ترین غذای اسنپ فود

شاید برای شما هم سؤال باشد که محبوب‌ترین غذاهای اسنپ‌فود کدام‌ها هستند یا بیشتر مردم چه چیزی را برای سفارش انتخاب می‌کنند؟ خوشبختانه جواب این سؤال در داده‌های اسنپ‌فود وجود دارد. محبوب‌ترین غذای اسنپ‌فود چلو جوجه بدون استخوان است. پیتزای آمریکایی مقام دوم و چلوکباب کوبیده در جایگاه سوم قرار دارد. زرشک‌پلو با مرغ، ساندویچ هات‌داگ و کباب‌کوبیده (این بار بی چلو)، در ادامۀ فهرست غذاهای محبوب ایرانی‌ها قرار دارد.
در بین نان‌ها، سنگک بیشتر از همه در بین مردم خواهان دارد و بعدازآن نان لواش، بربری، تافتون و نان شیرین قرار دارند.

محبوب‌ترین شهرهای گردشگری و پرفروش‌ترین روز هفته برای اسنپ تریپ

اسنپ‌تریپ با خدمات رزرو هتل، فروش بلیت هواپیما و اتوبوس در خدمت کاربران است. بر اساس اطلاعات اسنپ‌تریپ در سال گذشته؛ تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کیش، محبوب‌ترین مقاصد سفر بوده‌اند. این در حالی است که بیشترین تعداد هتل‌ها به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران، یزد، اصفهان و شیراز قرار دارند. همچنین بیشترین تعداد بلیت هواپیمای خریداری‌شده در مسیرهای تهران به مشهد، مشهد به تهران، تهران به اهواز و تهران به شیراز بوده است.
هتل‌های هما تهران، استقلال تهران، لاله پارک تبریز، اسپیناس پالاس تهران و پارسیان تهران بیشترین تعداد رزرو را در سال گذشته از آن خود کردند. شاید برایتان جالب باشد که روزهای دوشنبه پرفروش‌ترین روزها برای هتل و پرواز است و کم‌فروش‌ترین روز هفته هم جمعه است.

محبوب‌ترین اپراتورها در شار سیم‌کارت و بستۀ اینترنت

امکان شارژ سیم‌کارت از اول آبان و خرید بسته اینترنت از ۲۵ دی به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شد. درمجموع در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار کاربر از خدمات شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت اسنپ استفاده کرده‌اند. در یک رقابت تنگاتنگ همراه اول با ۵۰ درصد و ایرانسل با ۴۸ درصد بیشترین فروش را از اسنپ داشتند و سایر اپراتورها هم ۲ درصد را از آن خود کردند.

اسنپ

چه روزی از سال، مردم بیشترین درخواست را برای موتور داشتند؟

شما می‌توانید با استفاده از سرویس اسنپ‌باکس بسته‌های خود را به مقصد برسانید و با اسنپ‌بایک، تاکسی موتوری بگیرید. در حال حاضر تعداد راننده‌های ثبت‌نامی در این دو سرویس ۱۰۱ هزار و ۷۶۱ نفر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در تاریخ ۲۸ مرداد سال گذشته بیشترین درخواست در این دو سرویس ثبت‌شده است. اگر به تقویم سال گذشته نگاهی بیندازیم ۲۹ مرداد مصادف با عید سعید غدیر است و احتمالاً کاربرهای بسیاری برای ارسال بسته‌های خود در این روز از اسنپ استفاده کرده‌اند. درمجموع، سهم سفرهای بایک ۱۹ درصد و سهم سفرهای باکس ۸۱ درصد است. به ترتیب مردم تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، قم، اهواز، کرج، تبریز، کرمان و یزد بیشترین تعداد سفر را با باکس و بایک انجام داده‌اند.

بیشترین درخواست وانت در کدام شهرها ثبت شده؟

سرویس وانت اسنپ برای جابه‌جایی بارهای سنگین به اپلیکیشن اسنپ اضافه شد. در حال حاضر تعداد رانندگان ثبت‌نامی در این سرویس ۹ هزار و ۲۰۰ نفر است. بیشترین تعداد سفر با وانت اسنپ در تاریخ یکشنبه ۴ اسفند انجام‌شده است. در حال حاضر سرویس وانت در ۶ شهر فعال است و بیشترین سفرها با وانت در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و قم انجام‌شده است.

تأثیر کرونا بر افزایش سفارش‌های هایپر استار اسنپ مارکت

در تهران شما می‌توانید با اسنپ‌مارکت به‌صورت آنلاین از هایپراستارهای اطراف محل زندگی خود خرید کنید و در منزل تحویل بگیرید. در تاریخ ۱۴ اسفند بیشترین تعداد ثبت سفارش در این سرویس صورت گرفته است که با توجه به شیوع کرونا می‌توان نیاز مردم به خرید آنلاین را دلیل این افزایش تقاضا دانست. محبوب‌ترین هایپرهای اسنپ‌مارکت به ترتیب ارم (باکری)، صبا، تیراژه ۲، افرا (سعادت‌آباد) و جماران است. میانگین رضایت کاربران از این سرویس ۸۰ درصد است. همچنین امکان خرید از سوپرمارکت‌های اطراف هم در اپلیکیشن اسنپ وجود دارد که از زمان شیوع کرونا تعداد درخواست‌های این سرویس بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

۶۰ هزار نفر با اسنپ‌روم اقامتگاه رزرو کردند

برای رزرو اقامتگاه ارزان سرویس اسنپ‌روم بهترین گزینه است. اسنپ‌روم تا پیش از شیوع کرونا در ۱۵ شهر فعال بود. چهارشنبه ۱۳ شهریور با بیش از ۷۰۰ اتاق رزرو شده پرفروش‌ترین روز سال اسنپ‌روم بوده است. بیشترین تعداد رزرو به ترتیب مربوط به تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و یزد است. تاکنون در اسنپ‌روم بیش از ۶۰ هزار نفر اقامتگاه رزرو کرده‌اند. بالاترین امتیاز ازنظر کاربران مربوط به این اقامتگاه‌هاست؛ مهمان‌پذیر نیکوی تهران، هتل پارادایس تهران، هتل ایران تهران، هتل باران اصفهان، هتل تالار شیراز. هتل آرمان هم بیشترین تعداد ثبت نظر را از آن خودکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!