تمرکز بر حوزه های جدید

تمرکز بر حوزه های جدید

در سال های اخیر با توسعه اکوسیستم کارآفرینی شرکت های نوپا در ایران ، زمینه ایجاد اشتغال و به ظهور رسیدن ایده های نوآورانه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم گردیده است. هم اکنون که این پارادایم جدید خلق ثروت در حال رشد می باشد و از نوپایی خارج شده است نیازمند متنوع سازی و تمرکز بیشتر بر حوزه های جدید می باشد.   اغلب ایده ها و فعالیت های اکوسیستم موجود بر روی فعالیت های خدماتی مانند فروش، حمل ونقل و غذا به صورت آنلاین متمرکز شده اند و با توجه به موفقیت چند شرکت در این حوزه ها، اغلب افراد جدیدی که می خواهند به اکوسیستم وارد شوند به همین حوزه ها تمایل دارند.

هدایت کارآفرینان و به ویژه سرمایه گذاران جدیدی که به اکوسیستم وارد می شوند به سمت حوزه های کمتر مورد توجه و بـا پتانسـیل بـالا و اثـرات اجتماعی و اقتصادی و ملی بالا در شرایط کنونی هم به بقای اکوسیستم کمک خواهد کرد و هم اثرات آن را افزایش خواهد داد.

با توجه به چالش های روزافزون کشور در عرصه هایی مانند کشاورزی، سبک زندگی شهرنشینی، مسائل اجتماعی، محیط زیست، آلودگی و انرژی و مواردی از ایـن دسـت، ورود کارآفرینان و اکوسیستم استارت آپی به این حوزه ها احتمالا به علت نبود رقیب های سنتی می تواند اثرات بیشتری بـر اقتصـاد و اشـتغال داشـته باشند و علاوه بر این به حل مسائل و مشکلات اجتماعی و ملی نیز کمک نمایند. صنایع بالغ مانند معدن از ظهور استارت آپ ها و شکل گیری مفاهیم آن در صنعت خود، دور نبوده و با گـذر زمـان شرکت های نوپا در حال ایفای نقشی پررنگ در این صنایع هستند.

در ادامه به معرفی فرصتهای استارتاپی در این حوزه می پردازیم :

فرصت هاي کليدي حوزه معدن

  ۱) استفاده از فناوری های روز به منظور ایجاد روش های جدید اکتشاف در راستای افزایش دقت و کاهش ریسک اکتشاف

 ۲) فرصت ایجاد تغییرات در فرایندهای استخراج و حفاری و توسعه آن با رویکرد استخراج دقیق با هدف کاهش هزینه، افزایش سرعت و بهره وری

 ۳) خلق روش های نوین فرآوری مواد معدنی و یا خدمات دهی برای ارتقای بهره وری شرکت های فعال در فرایندهای فرآوری

 ۴) ارائه راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای بهبود فرایندهای تصمیم گیری و فعالیت های پشتیبان شرکت های فعال در حوزه معدن

 ۵) شبکه سازی میان فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی به منظور رفع نیازها و تسهیل ارتباطات زنجیره ارزش

 ۶) بهینه سازی مصرف آب و انرژی و کاهش تلفات و آسیب های زیست محیطی با رویکرد توسعه پایدار در صنعت معدن

 ۷) افزایش امنیت کارگران، سایت های معدنی و ماشین آلات با کمک فناوری و پیش بینی خطرات احتمالی و هشدار برای جلوگیری از آسیب رسانی به افراد و تجهیزات.

نقش استارتاپ ها در توسعه صنعت معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!