با ارزش ترین برند های جهان ۲۰۲۰

برند

پنج برند برتر دنیا

صد برند برتر سال ۲۰۲۰ از نگاه مؤسسۀ اینتر برند منتشر شد. برندهای اپل، آمازون، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ جزو پنج برند برتر دنیا قرار گرفتند.
مؤسسه اینتر برند طبق روال هرسالۀ خود صد برند برتر را منتشر کرد که از صعود و حتی نزول برندهای دنیا نسبت به سال ۲۰۱۹ تفاوت‌هایی در این صد برند دیده می‌شود:

✔برند اپل مانند سال‌های قبل توانست لقب ارزشمندترین برند جهان را در سال ۲۰۲۰ از آن خود کند و در جایگاه اول با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ قرار گیرد.
✔برخلاف سال ۲۰۱۹ آمازون توانست جایگاه خود را در صد برند برتر جهان ارتقا دهد و با رشدی ۶۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ردۀ دوم برند برتر جهان برساند.
✔مایکروسافت توانست جایگاه خود را تغییر دهد و از رقیب دیرینۀ خود یک پله صعود کند و به رتبۀ سوم برند برتر جهان دست پیدا کند، مایکروسافت با رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ در جایگاه سوم قرار گرفت.

ثروت آفرینی

✔گوگل جایگاه چهارم این رده‌بندی را به دست آورد و مانند سال‌های گذشته نتوانست جایگاه خود را ثبت کند. گوگل تنها نسبت به سال ۲۰۱۹ با افت یک‌درصدی جایگاه چهارم دنیا را به دست آورد.
✔سامسونگ توانست یک پله صعود کند و جایگاه برند پنجم دنیا را با رشد ۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد.

طبق گزارش صد برند برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ که با سال ۲۰۱۹ تفاوت‌هایی دارد، برندهای آمازون، اسپاتیفای و نتفلیکس از بزرگ‌ترین رشدهای رتبه‌بندی در زمان شیوع ویروس کرونا هستند. 

برندهای زوم و تسلا در ردۀ گزارش بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ اینتربرند قرار گرفتند و مایکروسافت با پیشی گرفتن از برند گوگل، وارد سه لیست برتر ‌شد.

تأثیر ویروس کرونا بر برندها

برندهای رسانه‌ای نیز موفقیت‌هایی را در میان آشفتگی‌های ایجادشده توسط ویروس کرونا مشاهده کرده‌اند. 

اسپاتیفای با رتبه ۷۰، با افزایش ۵۲ درصدی ارزش نام تجاری به ۸۳۸۹ میلیون دلار آمریکا جهش ۲۲ پله‌ای در رتبه‌بندی رسید؛ درحالی‌که نتفلیکس (Netflix) با ۴۱ درصد افزایش به ۱۲، ۶۶۵ میلیون دلار، به رتبۀ ۴۱ رسید که استراتژی‌های مختلف تجارت در این موفقیت نقش داشته‌اند.
همچنین در رتبه‌بندی بهترین برندهای جهانی ۲۰۲۰ «تأثیر ویروس کرونا» نقش اساسی داشته است؛ به این صورت که بسته شدن فروشگاه‌های جهانی باعث افت ارزش زارا (Zara) رتبۀ ۳۵ و اچ اند ام (H&M) رتبۀ ۳۷ به ترتیب ۱۳درصد و ۱۴درصد شد که هر دو حداقل شش مکان سقوط کردند. 

رتبه‌بندی این سال‌ها پس از دو سال به‌عنوان بخش برتر در حال رشد، برندهای لوکس در سال ۲۰۲۰ موردتوجه قرار گرفتند، به‌جز هرمس رتبۀ ۲۸ که بین ۱-۹درصد افت کرد.
سایر برندها و صنایع نیز از تأثیر ویروس کرونا بهره‌مند شده‌اند، به‌ویژه لجستیک (حمل و نقل) که رشد متوسط ۵ درصدی داشته است (UPS) رتبۀ ۲۴، (FedEx) رتبۀ ۷۵ و (DHL) رتبۀ ۸۱، همه رشد مثبت برند را مشاهده کرده‌اند.
(PayPal) رتبۀ ۶۰، (Visa) رتبۀ ۴۵ و (Mastercard) رتبۀ ۵۷ نیز به‌ترتیب ۱۲، ۱۰ و ۵ مقام در رتبه‌بندی افزایش یافته‌اند. همه‌گیری ویروس کرونا و تغییر ناگهانی به سمت الکترونیکی به‌عنوان روش اصلی پرداخت به نفع این برندهای معتبر شد.

ارزش برندها

ارزش کلی برندها به ۲، ۳۳۶، ۴۹۱ میلیون دلار آمریکا افزایش یافته است (۹ درصد بیشتر از ۲۰۱۹). رشد صنعت فناوری تأثیر بسزایی در ارزش برندها داشته است. رشد متوسط ارزش برند در میان تمام برندهای در حال رشد ۱۴٪ بود. رشد متوسط برندهای بر پایه فناوری ۲۰٪ بود. برندهای فناوری و پلتفرم فناوری اکنون ۴۸٪ از ارزش کل جدول را در مقابل تنها ۱۷٪ در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!