با استارتاپ های ایرانی آشنا شوید

با استارتاپ های ایرانی آشنا شوید

دنیا به سمت زندگی آنلاین تغییر مسیر داده و ایران نیز با کل جهان در این مسیر همراه شده است. استارتاپ‌ها و کسب و کارهای اینترنتی در این زمینه  بیش از پیش قدرت می‌گیرند و وارد میدان می‌شوند. در این مطلب سعی کردیم استارتاپ‌های حوزه های مختلف را دسته بندی کرده و شما را با نام و نوع خدماتشان آشنا کنیم. با ما باشید.

فروشگاه اینترنتی

شاید این روزها بنا به شرایط کرونایی شکل گرفته در کشور بیشتر از قبل ترجیح بدهید که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

می‌توان بسیاری از مایحتاج خود را از سامانه «دیجی‌کالا» تهیه کرد، اپلیکیشن و وبسایت این سامانه فعال هستند و با وجود بخش سوپرمارکت دیجی‌کالا، می‌توان خرید اقلامی چون نان و میوه (محصولات سوپرمارکتی) را نیز به این شرکت واگذار کرد.

مجموعه «اکالا» نیز با فروش انواع کالاهای تندمصرف و اقلام سوپرمارکتی در دسترس است و می‌توان سفارش‌های روزمره را با این وبسایت انجام داد. بیار، تزول، هاپریکا و… استارتاپ‌هایی هستند که در زمینه سوپر مارکتی کمک کننده هستند.

« زنبیل» نیز می تواند کمک کننده خوبی در این زمینه باشد. اسنپ مارکت یکی از زیر مجموعه‌های شرکت اسنپ نیز می‌تواند را گشای شما در این مسیر باشد. البته «باسلام»نیز یکی از پلتفرم های فروش محصولات خانگی است و شما را به انواع فروشنده ها در سراسر کشور متصل می‌کند.

برای خرید برنج سایت «بینج بار» یکی از بهترین گزینه‌هاست و «کشمون» در زمینه خرید انواع زعفران و اخیرا با اضافه کردن رید عسل و خرما مشغول خدمت‌رسانی بدون دسترسی به واسطه‌هاست.

غذای آنلاین

استارتاپ های متفاوت و صد البته به نامی در این حوزه مشغول فعالیتند. اسنپ‌فود نام آشنا را همه می‌شناسیم.البته بعد از شرایط کرونایی چیلیوریو ریحون که با ادغام تصمیم گرفته بودند پرقدرت تر ادامه مسیر دهند زمین گیر شده و عملا اعلام کردند که قید ادامه کار را زدده‌اند.  اما جالب است بدانید استارتاپ‌هایی همانند مامان پز، چنگال، دلینو، کیک آف و… نیز در این زمینه خدمات ارایه می‌دهند.

راهنمای شهری و گردشگری

استارتاپ‌ها در زمینه معرفی انواع مکان های تفریحی و گردشگری نیز ورود کرده‌‍‌اند. از برجسته ترین استارتاپ هایی که در این زمینه خدمات ارایه می دهند و حتی به شما در اجاره محل اقامت نیز کمک می کنند . همگردی، کجارو، پیاده، دانرو، کارناوال، بزن بریم، جاجیگا و… از مطرح ترین استارتاپ های این حوزه‌اند

پزشکی آنلاین

با ورود کرونا استارتاپ‌های حوزه سلامت با اقبال ویژه ای همراه شدند. استارتاپ‌هایی که در این زمینه خدمات ارایه می دهند عبارتند از  درمانکده، دکتر ساینا، شفاداک، زوپ، دکتر دکتر، پزشک خوب، نوبان، دکتر وان، شفاجو و…

دانلود اپلیکیشن

بزرگترین مارکت اندرویدی در حال حاضر در ایران کافه بازار  است و آخرین نسخه‌های برنامه‌هایی که فیلتر نباشند در این مارکت اندرویدی برای دانلود و یا بروزرسانی کردن آنها موجود است. بازار اندرویدی مایکت نیز از دیگر بازارهای اندرویدی است که در آن می‌توان بازی‌هایی با حجم بالا و یا دستیابی به انواع کتب در کنار استفاده از جدید‌ترین برنامه‌ها بهره گرفت.

حمل و نقل

سرویس‌هایی که در این حوزه مشغول فعالیتند اغلب شناخته شده هستند. سرویس‌های اسنپ، تپسی، الوپیک، کارپینو و ماکسیم از جمله اپلیکیشن‌های فعال این حوزه هستند.

 

استارتاپ ایرانی

پیام‌رسان‌ها

شاید پیام‌رسان‌های ایرانی چندان مورد تایید نباشند؛ اما وقاعیت این است که بسیاری از پیام‌رسان‌های داخلی مشغول فعالیتند. پیام‌رسان‌های بومی گپ، بله، آی‌گپ و … یکی از راه‌ها برای تبادل اطلاعات استفاده کنید. نسخه تحت وب گپ نیز جوابگوی نیازهای دسکتاپی شما است.

تخفیف

سرویس‌های نت‌برگ و تخفیفان با پیشنهادات تخفیفی خود در هر دو نسخه تحت وب و اپلیکیشن در دسترس کاربران هستند و کاربران برای استفاده از انواع تخفیفات می‌توانند به این دوسایت مراجعه کنند.از دیگر استارتاپ‌های این حوزه می توان به  عصر ویرا، دایابرگ، بامابن، شادیاب، تخفیف برتر، ارزانکده، حراجی دیجی و… اشاره کرد.

مسیریابی

واقعیت این است که داشتن یک مسیریاب برای مسیریابی الزامی به نظر می‌رسد. مسیریاب بلد و نشان و دال در حال حاضر فعالند. دو مسیریاب ایرانی بلد و نشان می‌توانند هم مسیریابی را انجام داده و هم ترافیک زنده را روی نقشه به شما نشان دهند.

 بلد جدا از اینکه می‌تواند مسیریابی با ماشین شخصی را به کاربر نمایش دهد، راهنمایی مسیریابی با حمل و نقل عمومی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که در روزهای پرترافیک و با گرانی بنزین، شاید این قابلیت بیش از پیش به چشم آید.

تماشای فیلم و سریال

 برای تماشای انواع فیلم و سریال و حتی این روزها فیلم سینمایی آنلاین فیلیمو و نماوا  گزینه‌های معروف و قابل دسترسی هستند که خدمات ارایه می‌دهند.

آپارات و محتوای طبقه‌بندی شده مختلف ویدئویی می‌تواند گزینه خوبی برای تماشای کلیپ‌ها و ویدئوهای مختلف باشد. لازم به ذکر است که نسخه تحت وب و اپلیکیشن آپارات نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر نام‌های این حوزه می‌توان به تلویبیون، فیلم‌نت، آیونت، پلان، فیلماش، دیدئو و… اشاره کرد.

کتابخوان‌ها

اپلیکیشن طاقچه  و فیدیبو و همچنین نسخه تحت وب این سامانه با انواع و اقسام کتاب در دسترس کاربران است و می‌توان روزنامه‌های منتشر شده در کشور را نیز به صورت رایگان و یا با هزینه‌ای جزیی نسبت به نسخه کاغذی، از آن تهیه کرد. فیدیبو هم کمپین‌های متفاوت و فروش‌های ویژه و خاص خود مشغول فعالیت در این حوزه است. بانک کتاب پایتخت، فراکتاب، جیک و بوک، واوک، خواناو… فروشگاه‌های دیگری هستند که در این حوزه خدمات ارایه می‌دهند.

خدمات پرداخت

در حوزه خدمات پرداخت استارتاپ‎های نام آشنایی حضور دارند. از جمله آنها می توان به آسان پرداخت، هف هشتاد، جیرینگ، کیف پی، باجه، فون پی ،پولیتو و … اشاره کرد.

حوزه خرید و فروش کالا

دیوار، شیپور، ایسام، روبه نو، دست دو، ویترین نت، جار میزنم و… استارتاپ‌هایی هستند که در حوزه خرید و فروش انواع کالاهای دست دوم فعالند.

استارتاپ ایرانی

آموزش مجازی

آموزش مجازی با تب ورود کرونا به کشور به شدت  با اقبال مواجه شد. استارتاپ‌های فعال این حوزه عبارتند از فرادرس، فرانش ، مکتب خونه، بیاموزو….

آرایشی و بهداشتی

استارتاپ‌ها به حوزه انواع زیبایی هم ورود کرده اند. برخی از آنها در این حوزه مشوغل فروش هستند و برخی انواع محتوا را برای آشنایی افراد با روش‌های زیبایی تولید کرده‌اند. ار استارتاپ‌های این حوزه می توان به موتن رو، خانومی، میسلند، روبان،اردمی و… اشاره کرد.

موسیقی

سرویس بیپ‌تونز دانلود و گوش دادن به موسیقی را از طریق قانونی برای کاربران خود فراهم کرده و آلبوم‌های موسیقی روز را منتشر کرده است.

با خرید اشتراک نواک می‌توان به آرشیو خوبی از موسیقی در سبک‌های مختلفی دست پیدا کرد. نواک هم از طریق اپلیکیشن و نسخه تحت وب خود، گوش دادن به جدیدترین قطعات موسیقایی را فراهم کرده است. مای ریتم، بلندگو، رامینور ، طنینو، و… استارتاپ‌هی فعال دیگر این حوزه هستند.

تناسب اندام

استارتاپ های تناسب انئام نیز در سالی که گذشت با اقبال خوبی همراه بودند. ظاهرا مشغله ها سبب شده افراد به استفاده بیشتر از این اپلییشن ها رغبت نشان دهند.

کرفس تن ورز، فیت شیپ، دکتر بادی، سوشال فیت، تی نوش، شیشلیگ و… از انواع استارتاپ های فعال این حوزه هستند.

گردشگری

اگر قصد خرید بلیت سفر (هواپیما، قطار و اتوبوس) دارید می‌توانید از سامانه علی بابا و یا فلایتو، الی گشت ، سفر مارکت، مستر بلیت وقاصدک ۲۴… استفاده کنید.

علی بابا با سایت جانبی خود یعنی جاباما، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. ویژگی رزرو هتل داخلی و خارجی نیز در فلایتو پابرجاست و اپلیکیشن این سامانه‌ها نیز فعال است.

خشکشویی آنلاین

شاید این روزها مشغله روزانه این اجازه را به شما ندهد که بتوانید به خشکشویی مراجعه کنید. استارتاپ‌ها کار شما را در این زمینه نیز راحت کرده‌اند. استارتاپ‌هایی چون واش ماش، زودشور، ببر و بشور، واش لین، پاکپوش و… استارتاپ های به نام این حوزه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!